loading...

مقاله نویسی

گرامرلی (Grammarty) یک پلتفرم آنلاین است که در سال ۲۰۰۹ با هدف غلط ­گیری و جلوگیری از سرقت ادبی به صورت رایگان ارائه شد. هم اکنون این پلتفرم می ­تواند متنی که در اختیارش می­

صدفی بازدید : 37 یکشنبه 14 مهر 1398 نظرات (0)

گرامرلی (Grammarty) یک پلتفرم آنلاین است که در سال ۲۰۰۹ با هدف غلط ­گیری و جلوگیری از سرقت ادبی به صورت رایگان ارائه شد. هم اکنون این پلتفرم می ­تواند متنی که در اختیارش می­ گذارید را با ۲۵۰ قاعده دستور زبان انگلیسی بررسی کرده و اشتباهات موجود در متن را به نویسنده اعلام کند.

گرامرلی یک برنامه بسیار ساده و راحت است که می­ توانید بدون هیچ مشکلی با ایمیل شخصی خود در آن یک حساب کاربری ایجاد کنید و از خدمات برنامه استفاده کنید. برخی از این خدمات رایگان هستند و برخی خدمات دیگر به طور گسترده ­تر در نسخه پرمیوم و پولی آن در اختیار کاربر قرار می ­گیرد.

با نصب گرامرلی روی کامپیوترتان و وارد شدن به آن می ­توانید فایل مورد نظرتان را برای بررسی در برنامه آپلود کنید تا از اشتباهاتی که در نگارش متن انجام داده ­اید مطلع شوید.

وقتی که فایلی را در گرامرلی آپلود می ­کنید، برنامه برای اینکه بتواند متن شما را دقیق ­تر تصحیح کند از شما سوالاتی می­ پرسد، مثلا می­خواهد بداند متن شما رسمی (Formal) است یا غیررسمی(Informal)، یا برای چه نوع مخاطبی نوشته شده است. اگر مخاطب نوشته شما افراد عمومی هستند نگارش متن بر اساس دایره لغات آن­ها بررسی می­ شود اما اگر یک مقاله پژوهشی نوشته باشید باید مخاطب خود را افراد حرفه ­ای انتخاب کنید تا متن شما با لغات و نگارش علمی­ تری بررسی شود.

در نسخه رایگان گرامرلی امکان استفاده از ۵ ویژگی وجود دارد. در ابتدا متن شما از نظر املایی بررسی می ­شود، اگر از نظر نرم ­افزار لغتی با املای صحیح نوشته نشده باشد به شما اطلاع داده می­ شود و لغت پیشنهادی نیز در کنار آن نوشته می­ شود. همچنین با توجه به اطلاعاتی که در قدم اول به نرم­ افزار دادید لغات از نظر علمی و عمومی بودن نیز بررسی می­ شوند، یعنی لغات به کار گرفته شده در متن باید متناسب با بستر و موضوع انتخاب شده باشد.

در ادامه نکات گرامری بررسی می ­شود، نحوه استفاده و قرار گرفتن افعال، نشانه گذاری­ ها و ساختار جملات با دقت چک می ­شود و اشتباهات به شما اطلاع داده می­شود و همچنین نرم ­افزار شما را راهنمایی می­ کند که چطور این اشتباهات را تصحیح کنید.

نسخه رایگان این نرم ­افزار فقط بخش محدودی از امکانات نرم ­افزار گرامرلی را در اختیار کاربر قرار می­ دهد. برای اینکه به طور حرفه ­ای­ تر و دقیق­ تر بخواهید متون انگلیسی خود را بررسی کنید نیاز است تا نسخه پرمیوم آن را نیز تهیه کنید. در این نسخه تمامی قابلیت­ های اعلام شده به صورت گسترده ­تری به شما ارائه­ می­ شود مثلا اگر قرار است لغتی به شما پیشنهاد شود در نسخه پولی تعداد این لغات بیشتر خواهد شد و دست شما برای بررسی گرامری و نگارشی متون انگلیسی باز است.

علاوه بر این موارد ۳ قابلیت کلیدی دیگر نیز در نسخه پولی در اختیار شما قرار می­ گیرد از جمله امکان انتخاب زمینه ­ی تخصصی و دریافت پیشنهادات متناسب با متن ، دریافت پیشنهادات در خصوص لغات برای افزایش تنوع لغات و بررسی متن از نظر دستبرد فکری یا سرقت ادبی.

یکی از ویژگی­ های نرم افزار گرامرلی که آن را برای افرادی که می­ خواهند برای آزمون­ های آیتلس یا تافل آماده شوند پرکاربرد می­ کند ارائه لغات متنوع است. بعنی اگر در رایتینگ شما در چند جا از لغات یکسان استفاده شده باشد گرامرلی به شما لغات هم معنی و جدید را پیشنهاد می­ دهد، با این حساب میزان تنوع در رایتنگ شما حفظ می­ شود و این مساله می­ تواند در نمره رایتینگ شما در آزمون­های آیتلس و تافل تاثیر قابل توجهی بگذارد.

بسیاری از افرادی که از این نرم­ افزار استفاده می­ کنند پیشنهاد می­ کنند از نسخه پولی آن استفاده کنید تا بتوانید از امکانات بیشتری بهره ­مند شوید. هرچند ویژگی ­های نسخه رایگان آن نیز تا حد زیادی در نوشتن متن انگلیسی به شما کمک می­ کند.

همچنین می ­توانید گرامرلی را روی کروم یا فایرفاکس و همچنین Word به صورت یک افزونه جداگانه نصب کنید. با این­کار هنگام نوشتن ایمیل ها و مکاتبات خارجی نیز همزمان با اشتباهات متن خود مواجه می­ شوید و می­ توانید سریعا آن­ها را برطرف کنید.

گرامرلی برای تمام کسانی که می­ خواهند به انگلیسی بنویسند ( ایمیل، مکاتبه، بیزینس پلن و یا مقاله علمی ) می ­تواند نرم ­افزار پرکاربردی باشد. اما این نکته را نیز درباره نرم ­افزار گرامرلی یا هر نرم­ افزار دیگری که چنین خدماتی ارائه می دهند داشته باشید، این برنامه نیز مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است و درک همه جانبه ­ای از زبان انسانی دارد، بنابراین فقط می­ تواند نکاتی را به شما گوشزد کند و دقت شما را بالاتر برده و نگارش متن شما را بهبود ببخشد اما نمی­ تواند به جای شما چیزی بنویسید بنابراین شما نیاز است از پیش اطلاعات کاملی از نگارش متن به انگلیسی داشته باشید تا با کمک این برنامه آن را ارتقا دهید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 1,001
  • بازدید کلی : 4,474